DF Tester, CT Meter

 

 

A TICS Kft a japán Nippo Sangyo Ltd. által gyártott Dinamic Friction Tester® (DFT)

és Circular Track Meter® (CTM) kizárólagos európai viszonteladója.

 

 

 

 

 

A Nippo Ltd. 3 évtizede alakult a keleti régiókban, és most Európa szerte is terjeszkedik. A TICS Kft. pedig örömmel vesz részt a hálózat fejlődésében. Ezek a speciális, álló súrlódás-tapadás és anyagszerkezet mérő készülékek iparág szerte megbízhatóságukról és jó minőségükről híresek. A Dynamic Friction Tester és a Circular Track Meter gyorsan az ezzel foglakozó ügynökségek alap darabjai lesznek, hogy ezzel tudják szabványosítani a mérő eszközöket a Nemzetközi Súrlódás-tapadási Indexnek (IFI) megfelelően. (link: Certificate, link: Nippo Sangyo)

 

 

Továbbá ennek két a terméknek az alkatrész forgalmazása, kalibrálása, és terméktámogatása, is fő tevékenységeink közé tartozik.

 

A termékhez kapcsolódóan foglalkozunk még az ún. Friction Training, azaz
Súrlódás-Tapadás Tanfolyam lebonyolításával is. A tréningeket angol és magyar nyelven, Dr. Radó Zoltán PhD, a súrlódás-tapadás elmélet professzora tartja.

 

Ezen kívül tevékenységeink közé tartozik angol-magyar fordítás is.

 

 

DFT- Dinamic Friction Tester
ASTM E-1911-98

 

 

 

 

A D.F. Tester egy egyszerűen használható, hordozható műszer a dinamikus tapadási együttható mérésére. Egyértelmű, hogy a súrlódás-tapadás mérésében a fizikai elvek is beletartoznak, de ezek gyakorlati célokra történő megoldása, számos problémát megoldhat. A D.F. Tester egy olyan műszer, mely a különböző iparágak számára szükséges fizikai tulajdonságok meghatározására képes, azáltal, hogy változatos körülmények között is tudja mérni a tapadási együtthatót. Például csúszás mentesség esetén, ami a gépjárművek teljesítményét is befolyásolja; eddig nem volt ilyen műszer, mely közvetlenül mérte volna a tapadási együtthatót, bár volt néhány, mely hasonlított hozzá. A legtöbb eszköz a síkosságot mérte, de egyik sem olyan megbízható és könnyen kezelhető, valamint kevéssé befolyásolja (akadályozza) az utak forgalmát, mint a D.F. Tester:
A készülék minden tapadási együttható mérésére alkalmas, különösen padlók (beleértve sportlétesítmények padlóitól a az utakon át, járdákig), melyek mérése korábban igen bonyolult volt anélkül, hogy a forgalmat valami módon ne akadályozta volna. Manapság a világ a teljesítményt figyeli, és a felhasználást széles körben vizsgálják.

 

A készülék megtalálható az FHWA Mérési Műszerek Ismertető-ben is. (FHWA's (Federal Highway Administration) Measuring Instrument Guide.)

 

A DFT rendelkezik az uniós előírásoknak megfelelő CE jelöléssel.

 

Japanese Patents :

No.1671471 & No.1641983 & No.1129813

 

 Japnese Trademark :

NIPPODFTM

 

 U.S. Patent :

No.4594878

 

 German Patent :

No.DE 3423116 C2

 

 

 

Jellemzők

 

·        - A mért értékek a dinamikus tapadási együttható folyamatos spektrumai, jó ismételhetőséggel.

·        - A mérést rendkívül gyorsan el lehet végezni.

·        - Könnyen szállítható és kompakt. (Egy kisebb platós, vagy kombi személyautó elég nagy a műszer

              szállítására)

·        - A súrlódás-tapadást 0-80 km/h függvényében mutatja, olyan nyomással, mint egy átlagos jármű, bár a       

              mérete kicsi.

·        - 12 V DC-vel működik (autó akkumulátor), és 100 V AC (kimenő feszültség Japánban)

·        - Opcióban egy AC/DC átalakító kérhető.

·        - Minden mérés során a súrlódás-tapadási együttható, minden sebességnél (0-80 km/h) grafikusan  

              rögzített, folyamatos spektrumban.

·        - A csúszkák gumilapjai szintetikus gumik, az ASTM E501 specifikációnak megfelelően.

·        - A gumilapokat a mérés helyszínén is, egyszerűen ki lehet cserélni.

·        - A tesz gumilapok cseréjével, bármilyen két anyag és típusú felület közötti dinamikus súrlódás-tapadási

              együttható mérhető.

 

MÉRÉSI ELVEK

 

Az abroncs gumiját W erő nyomja az út felületéhez, és F vízszintes erő mozgatja a gumit V sebességgel.
Ez az F erő, mely bárhogy mérhető, a súrlódás-tapadástól függ. F és W mindkettő ismert, a tapadás-súrlódási együttható  µ meghatározható az alábbi képletből:

µ = F/W        (1)

W-t állandónak vesszük, és K-t (állandó arányosság) 1/W-vel helyettesítjük, a képletben (1) a következőt kapjuk:

µ =K * F       (2)

Így az együttható µ változik közvetlen arányosságban az F-el. A D.F. Testerben az abroncs gumit három gumilapba szerelték, a vízszintes forgó tárcsa aljára. *…...........................

 

Hogyan olvassuk a mért adatokat.

 

 

Használat

 

Járdafelületeken történő mérések, sport létesítmények padlóin, tornatermekben, stb.

 

 

Méret és súly

D.F. Tester :

540 mm (H) x 590 mm (Sz) x 380 mm (M)
16,8 kg. (a hordtáskával együtt 26,8 kg.)

Irányító:
470 mm (H) x 630mm (Sz) x 170 mm (M)
11.0 kg (Hord-táskával együtt 17,0 kg)

 

Tartozékok

 

1. Gumi lapok             10 szett (30 db)

2. Összekötő kábelek             1 készlet

3. Cserélhető rögzítő tollak                5 db

4. Rögzítő papírlapok             100 lap

5. Kéziszerszámok                 1 készlet

 

* Csak az X-Y rajzfelülethez

 

Dynamic Friction Tester S-Type

 

 

A D.F. Tester S-Type a gyalogos járdák útfelületének súrlódás-tapadási együtthatójának mérésére szolgál, míg a D.F Tester a burkolattal ellátott útfelületek súrlódás-tapadási együtthatóját méri.
Az S-Típusú D.F. Tester a statikus súrlódás-tapadási együtthatót tudja mérni, járdák, sétányok, parkok útfelületét, épületek padló felületeit, pl. tornatermek, stb. és 0-15 km/h sebesség között. Ezt a készüléket a bio-dinamikus szabványok figyelembe vételével fejlesztették, amely a gyalogos közlekedés síkosság mentesítését ellenőrző készülékekkel egyezik. Ezt is a D.F. Tester alapelvei szerint tervezték, legyen hordozható, és üzemeltető független. Itt is szempont, hogy a felületek súrlódás-tapadási együtthatója könnyen mérhető legyen a gumilapok cseréjével (a gumi csúszkákon) a megfelelő anyagokhoz ( pl. a cipőtalp anyaga). A mérés még akkor is lehetséges, ha a vizsgált felület, egyenetlen, illesztett, vagy ferde. Az eredményeket ki lehet olvasni a mérés befejeztével, amint a súrlódás-tapadási együttható, minden sebességnél, grafikusan megjelenik a folyamatos spektrumban az X-Y felületen.

 

Jellemzői:

- Kicsi és hordozható

- Könnyű a mérés, a kezelőtől is függetlenül megbízható eredmény.

- Hamar megvan a mérési eredmények

- Könnyen hozzájutunk a tesztelt anyagok súrlódás-tapadási együtthatójához a gumicsúszkákon való cserével.

- A mérés lehetséges, egyenetlen, illesztett és enyhén ferde felületeken is.

- Könnyű szállítani, és mérni terepen.

 

Analízis

 

Hogyan olvassuk a mért adatokat.

 

 

Használat

 

Járdák, sétányok, épületek padló felületei sport létesítmények padlói, bevásárló központok, stb.

 

 

Méret és súly

 

D.F. Tester:

440 mm (H) x 390 mm (Sz) x 410 mm (M)

25,6 kg, (42,6 kg a hord-táskával)

Irányító:

480 mm (H) x 630 mm (Sz) x 185 mm (M)

17 kg.

 

 

 

CTM Circular Track Meter

 

ASTM E2157-01

 

 

Ez a műszer a különböző útfelületek makrotextúrájának mérésére használatos eszköz, melyben egy (CCD) és egy Lézeres Elmozdulás Érzékelő (Laser Displacement Sensor) működik. A készülék ugyanazon a kör alakú nyomon mér, mint a DFT. Az útfelületek makrotextúrájának kijelzése különböző módon lehetséges. A CTM megjeleníti a Fő Profil Mélységet (Mean Profile Depth, MPD), és a Négyzetes középértéket (Root Mean Square, RMS).
A Nemzetközi Tapadási Index (International Friciton Index, IFI) pedig a CTM és a DFT együttes használatával számítható ki.

 

A készülék megtalálható az FHWA Mérési Műszerek Ismertető-ben is. (FHWA's (Federal Highway Administration) Measuring Instrument Guide.)


A CTM rendelkezik az uniós előírásoknak megfelelő CE jelöléssel.

 

U.S. Patent :

US 6,679,106 B1

 

Japanese TradeMark :

NIPPOCTRM

 

 

 

Műszaki leírás

 

 

·         - Elmozdulás érzékelő: CCD Lézer Elmozdulás Érzékelő

·         - A lézer mérési határai: 30 mm (65-95)

·         - A lézer lámpa spot mérete:  ř70 µm

·         - Hullám hossz: 670 mm

·         - Függőleges felbontás:  3 µm

·         - Mérési átmérő: 142 mm

·         - Minták száma: 1,024 per fordulat

·         - Minta térköz: 0,87 mm (± 0.05 mm)

·         - Egy fordulatot 8 szegmensre választ, és kiszámolja az MPD-t és/vagy az RMS-t minden szegmensre.

·         - Szegmensenkénti minták száma: 128

·         - Érintő sebesség 6 m/perc

 

 

 

Az egy fordulat alatti minták száma 1,024 (892 mm), ami 8 szegmensre oszlik, minden MPD és/vagy RMS kiszámításához. Minden egyes szegmens analízisét elvégzi, hogy a menetiránnyal párhuzamosan, (A és E szegmens) és a menetirányra merőlegesen (C és G szegmens) is megvizsgálja a profilt. A B,F és D,H átlaga mutatja az MPD-t a menetirányra 45°-os szögben. A teljes MPD-t kaphatjuk a A és H szegmensek átlagán keresztül.

 

Mérési elv

 

A készülék elmozdulás érzékelője egy CCD, melyet egy forgó karra szereltek, a felület felett 80 mm-rel, egy 142 mm átmérőjű körön. A kart egy D.C motor mozgatja, 6 m/perc érintő sebességgel. A lézer érzékelő mért magasság adatait az A/D konverter egy teljes körfordulat (360 fok) során 1024 ponton digitalizálja ami 0.87mm távolságot eredményez a mért pontok között.  A mért adatok a laptop komputer memóriában vannak rögzítve.  A rögzített adatokat a szoftver nyolc egenként 111.4mm hosszú körív szakaszra szegmentálja.  Az adat feldolgozó szoftver a nyolc körív adatiból az ASTM szabvány lapján az MPD (Átlagos Profil Mélység) és RMS (Négyzetes Közép Mélység) mérési eredményeket kiszámolja és rögzíti.  Opcionálisan a szoftver az MPD és RMS adatokat a nyolc szegmens középső 100mm-es szakászából számítja.

 

Felhasználás

 

Járdák, sétányok, épületek padló felületei sport létesítmények padlói, bevásárló központok, stb.

 

Méret és súly

 

C.T. Meter:

400 mm (Sz) x 400 mm (H) x 270 mm (M)

13 kg.

Hordtáskával:

470mm (Sz) x 590mm (H) x 330mm (M)
24 kg.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

              

Termékek